TEAM 13: WHEELS FOR GAMBIA

Wij zijn Joris, Judith en Mike. We rijden met de Rotary Challenge mee door Europa en Afrika en gaan in Gambia onze auto schenken aan de familie Mybe.

Alieu is schipper van een visboot die op het strand in Kololli  ligt en waar hij locals en toeristen mee neemt om te vissen. Zijn buitenboord motor moet hij elke keer mee sjouwen en als belangstellenden vragen om naar een andere vis stek te gaan, moet hij nee verkopen. Met deze auto kan hij zijn boot verplaatsen en zodoende meer inkomsten voor zijn familie genereren. Daarnaast gaat hij de auto gebruiken om familie te  bezoeken maar ook om zieke mensen naar een arts of kliniek te vervoeren.

Onze auto wordt volgeladen met medische artikelen en gebruiksvoorwerpen voor klinieken en doktersposten. Daarnaast steunen we financieel de Charity doelen van de Rotary Challenge en zien we er naar uit om samen met andere rijders een mooi avontuur te beleven. Gambia heeft al veel eerder ons hart veroverd en we beseffen elke keer weer hoe bevoorrecht we zijn om in een land als Nederland te leven. Ons drive is dus ook dan om de Gambianen te helpen bij het verbeteren van hun leefomstandigheden door ze tools te geven waar ze dit zelf mee kunnen.

We hebben er onwijs veel zin in!