TEAM 16: ELIM

Team Elim gaat rijden voor de Elim Foundation in Gambia.

Met een crowdfunding actie hopen we genoeg geld op te gaan halen om in Oktober met een auto naar Gambia te kunnen rijden voor de Elim Foundation. Met de Rotary Challege hopen 24 dagen door 8 landen naar Gambia te gaan rijden.

De Elim Foundation in Kachumeh, Gambia helpt bij scholing, werkgelegenheid, en is actief met jongeren en kinderwerk. Tevens zijn ze actief op het gebied van evangelisatie. In het najaar hopen ze te gaan starten met het bieden van basis gezondheidzorg. Dit alles doen ze met een christelijke visie.

De auto zal gebruikt gaan worden op de missiepost in Kachumeh, een goede stevige auto is van belang. Deze post ligt ruim een uur vanaf Serekunda en is in het regenseizoen alleen te bereiken met een 4×4. De weg is daar onverhard en vereist heel wat stuurmanskunsten om je niet vast te rijden in het mulle zand, diepe kuilen en als er in het regenseizoen plassen en modderpoelen ontstaan.  De auto (Mitsubishi Pajero) zal daar gebruikt gaan worden om mensen die gezondheidszorg nodig hebben te vervoeren naar een gezondheidscentrum of ziekenhuis in de stad. Voor het bezoeken van zieke mensen, uitdelen van hulpgoederen in de slecht bereikbare dorpen maar tevens is de auto ook essentieel voor de bouw en onderhoud van het project. Binnenkort wil de stichting in samenwerking met een ander Health center een gezondheidszorgruimte gaan realiseren op het terrein.

Wie zijn we?

Arie Boom, 62 jaar jong en voorzitter van de stichting Ga voor Gambia. Ik kom al 15 jaar in Gambia. Vanuit de stichting Ga voor Gambia ondersteunen we de Elim Foundation. Met regelmaat verblijven we op het project. Jaarlijks organiseren we een bouwreis en een missiereis naar Gambia waar ik bijrijder Thomas heb ontmoet. Afgelopen reis ervaarde we de noodzaak van een goede auto op het project. Hierdoor wil ik me graag inzetten voor een goede 4×4 voor de Elim Foundation.

Thomas de Jager, 20 jaar en in november 2023 mee geweest met een bouwreis naar Gambia. Vol enthousiasme ging ik naar Gambia en was meteen geraakt door de mensen en het land. Toen Arie me mee vroeg twijfelde ik geen moment. Samen met het team Buurman en Buurman met Hans van Vliet en Tim van Brummelen gaan we mee doen aan de Rotary Challenge voor de Elim Foundation.